Mikor is van igazán a motorosok ideje?



A tavaszi, nyári, őszi hónapok a motorosok igazi terepe, ezért valahol minden motoros mélyen a szívében utálja a téli időszakot.
Hiszen a csúszós havas, latyaktól ázott utak nem kedveznek egy motoros számára, a hidegről nem is beszélve.
Így a tél bekövetkeztével téli álomba helyezzük szeretett paripánkat.
Mutatunk pár egyszerű lépést, mellyel gondoskodhatunk a szakszerű és biztonságos tárolásról.

 

Érdemes figyelni arra, hogy az őszi kirándulások alatt felszedett sár felverődéseket időben letisztítsad, ha még a téli fagyok elött ezt megteszed akkor tisztán és ápoltan lesz a legszebb álma. Ha végeztél már minden nehezebben elérhető pont tisztításával is akkor jöhet a száradás!
Még melegebb időben nincs is ezzel nagy gond hiszen a víz magától elpárolódik de ha már hűvösebb időkben teszed ezt mindenképp vidd el egy körre, hogy a szél leszárítsa a vizet minden kis zegzugból.

Hogyan kezeld, ápold a motorodat?

A téli szundi előtt érdemes még egyszer befújni a láncot, így tavasszal már nem kell a lánccal sok időt tölteni. A többi kenést ápolást érdemes minden olyan helyen elvégezni, ami segíti a motorod könnyeb mozgását, a fék és kuplungkarok tövét, az oldaltámasz forgóját.


Hogyan tárold télen a tiszta és leápolt motorodat?

Garázsban vagy esetleg a szabad ég alatt?
A motor téli tárolására nyilvánvalóan jobb a fedett, fűtött garázs, de sajnos mivel nem mindenki teheti meg, hogy a paripája fűtött helyen szundikáljon így a szabad ég alatti tárolást is igen ki kell vesézni.

Bárhol is tárolod, ezekre jó, ha oda figyelsz, mert meg véded magad a felesleges költségektől.
Elsősorban ne felejtsd el, hogy a tankod színültig tele legyen, mert a félig üres tank oldalát nagyon hamar képes a benzingőz szétmarni és ezáltal könnyen rozsdás lesz a tank belseje.

  

A gumi védelme
Talajon vagy Bakon?


Minden motort érdemes motortartó bakokon tárolni, hogy mindkét kerék és a rugók tehermentesítve legyenek a hosszú állási folyamat alatt.
Ha nincs lehetőséged bakokon tárolni a motorodat legalább 3-4 hetente
forgasd meg a kerekeit, hogy a téli tárolás alatt ne csak egy pontra nehezedjen a motor súlya, és ezálal ne roncsolódjon meg a gumiabroncsod!

Mit is tegyek az akkumulátorral?

Az akkumulátor talán a legkényesebb dolog a téliesítés folyamán, mert, ha nem távolítod el és nem ápolod a tél folyamán nagy valószínűséggel tavasszal rögtön vehetsz egy újat, ami nem egy olcsó mulatság, főleg, ha minőségi akkut veszel.
A legegyszerűbb megoldás, ha kiszereled az akkumulátort a motorkerékpárból és a meleg lakásban tartod egész télen. A téli karbantartáshoz már lehet kapni speciális csepptöltőket, amik az akkumulátor töltöttségét szinten tartják. Folyamatosan maximumra képes feltölteni az akkumulátort majd amint elérte a kívánt maximális töltöttségű szintet a töltés leáll amíg újra töltésre nem szorul.
De úgy is megoldhatod, ha mielőtt aludni küldenéd a motorod teljesen feltöltöd az akksit majd havonta beindítod a motort kb 15-20 percre.

Ezek a műveletek garantálják, hogy a motorod a szezon elején éppen olyan könnyen induljon, mint előtte. De azért mindenképp gondold át, hogy a lusta vagy a kicsit melósabbat választod.

Fagyálló folyadék ellenőrzése!

Amennyiben a motorod nem léghűtéses mindenképpen ellenőrizni kell a hűtőben lévő fagyálló folyadék fagyáspontját, ezt könnyen meg teheted, mert hozzáférhető helyen van, de bármilyen szervizben ellenőrizni tudják neked. A motorban lévő hűtőfolyadék fagyás esetén hatalmas károkat tud okozni, hogy ezt elkerüld mindenképpen ellenőriztesd!