Eleged van, hogy az alkatrész, amit vásároltál állandóan tönkre megy, folyton újat és újat kell vásárolj? Tudjuk, hogy nehéz ma megbízható, jó minőségű alkatrészt találni a Simsonodhoz, de hidd el lehetséges! Ami keresel, az az MZA, egyenesen Németországból.
Tudtad, hogy az MZA vette át az egykori gyár eredeti szerszámait, tervrajzait és ezek segítségével folyik a mai napig az alkatrészek gyártása, emellett pedig a Simson márkanév kizárólagos tulajdonosa is?
Na, de tekintsünk vissza pár évet és nézzük, hogy került kapcsolatba a Simson és az MZA...
2003 - A Simson Motorcycle GmbH & Co. KG nagy aukciós kampánya
A csőd után az eredeti Simson céget árverésre bocsátják. A MZA Meyer-Zweiradtechnik-Ahnatal GmbH megszerzi az összes készletet, a legtöbb szerszámot, eszközt és a különböző szerzői jogokat. Az MZA válik a hivatalos és kizárólagos Simson márkanév tulajdonosává és megalapítja a telephelyét az egykori Simson gyártelepen, Suhl / Türingia tartományban 2003 tavaszán. Így több, mint 4000 tárolóval, különféle összeállításban és összeszerelésben gyártott alkatrésszel újraindul a nagyüzem.
2009 - A Simson helyettesítő blokkok gyártása
Ebben az évben elkezdődött az M500 / motor 700 újra gyártása, amely már kipróbált és tesztelt Simson S51, S70, SR50, KR51 / 2 modellekben 1980 óta. A motor teljesen új alkatrészekből készül a Suhl üzemben és kétéves kereskedő garanciával rendelkezik.
2013 - 20 év MZA
Az MZA büszkén tekint vissza 20 éves vállalati történelemre. Az MZA bemutja magát Németország legnagyobb Simson találkozójának fő támogatójaként Zwickauban egy új céges sátorral.
2016 - Az MZA szervezi az I. Nemzetközi Simson Találkozót Suhl-Goldlauterben
A találkozó mottója „Coming Home” (hazajönni). 4000 lelkes rajongó sereglett Suhl-ba az első nemzetközi Simson találkozóra
Az MZA és a Simson kapcsolatán érezhető, hogy nem csak egy márka, nem csak dolgoznak vele, hanem tényleg szívből és szenvedéllyel csinálják a Németek. DE beszéljenek helyettünk az igazi felhasználók a motorjaikról és az MZA-ról:
Elsőként Regőczi Ákost kérdeztük a teljesen felújított Simson Endurojáról.
-Mondanál pár szót a motorról?
-Ákos: 2017-be vettem télen és full felújításon esett át! A váz homokfújva, szinterezve! A blokk 60-as MZA hengerrel lett összerakva, MZA főtengely, MZA kuplung, koyo csapágyakkal! Az utolsó csavarig eskával van összerakva ami galvanizálva lett! Igazából törekedtem a gyáriasság megtartására!
-Nagyon komoly lett! Viszont kíváncsi lennék a te személyes véleményedre az MZA márkáról, mivel a fő alkatrészekből az került a motorodba. Megbízható? Tartós? Jobb, mint az átlag?
-Ákos: Hibátlan termékek! Szerintem simán van olyan, mint a gyári cuccok!
-Köszönjük
Másrészről nézzünk egy igazi klasszikust 1980-ból, egy Simson S51N-t Papp Balázs garázsából.
-Mi a ti történetetek, összefoglalnád nekünk?
-Balázs: A motorom egy 1980-as évjáratú Simson S51N, 3 sebességes, megszakítós gyújtással. A henger gyári, MZA 16n1-11-es karburátorral. A kipufogón a karburátoron és a kormányon kívül minden gyári vagy ahhoz közeli állapotú. A motor megvásárlásakor a fő célom az volt, hogy megpróbáljam a gyári állapotához hasonlóan megcsinálni. Természetesen a kipufogó is MZA gyártmányú.
-Jól sikerült munka, egy igazi veterám Simson! Emellett meg vagy elégedve az MZA termékekkel?
-Balázs: Teljes mértékben!
-Köszönjük
Összességében őszintén tudjuk ajánlani az MZA termékeket azoknak, akik a gyárival megegyező minőségű és megbízhatóságú alkatrészt szeretnének a motorjukba. Ne érd be kevesebbel, válaszd Te is a legjobbat.